5 dróg do spokoju wewnętrznego

Spokój duszy to piękny stan i nie lada trudna sztuka. Są jednak sposoby, żeby przybliżać się do niego. Poniżej znajdziesz 5 pomysłów na to, jak ćwiczyć uzyskiwanie spokoju wewnętrznego.

  1. Twórz „wyspy spokoju” w życiu codziennym.

Nie zawsze muszą to być dwutygodniowe wakacje albo pobyt w SPA. Dla powrotu do zdrowia fizycznego i psychicznego często nie jest aż tak ważne, aby długo wypoczywać. Ważniejsze jest tworzenie „wysp spokoju” w życiu codziennym, nawet jeśli przerwa trwa tylko kilka minut, na przykład podczas krótkiej medytacji. Poniższa technika behawioralna może pomóc w sytuacjach silnego poddenerwowania:

Zatrzymaj się (powiedz „stop” wewnętrznie),

Oddychaj (weź głęboki oddech i wydychaj powoli powietrze),

Zastanów się (przemyśl, jakie masz możliwości w określonej sytuacji),

Wybierz (świadomie zdecyduj o odpowiednim zachowaniu).

  1. Zdrowo się odżywiaj.

Aby zachować zdrowie, potrzebujemy przede wszystkim odpowiedniego pożywienia. Ale to nie dotyczy tylko ciała – nasz stan umysłu zależy również w dużej mierze od tego, czy jesteśmy głodni, czy najedzeni i jakie produkty spożywamy. Aby dostarczyć sobie wszystkich ważnych składników odżywczych, eksperci polecają posiłki z dużą zawartością świeżych, roślinnych składników i jak najmniej przetworzonych produktów. I najważniejsze: tylko ci, którzy poświęcą czas na delektowanie się pysznym posiłkiem, są w stanie w pełni korzystać ze zdrowej diety.

  1. Praktykuj wdzięczność.

Bądź wdzięczny! Nie ma chyba żadnej rady, która byłaby bardziej frustrująca i trudna do wdrożenia, ponieważ dość często to uczucie po prostu nie chce się pojawić. Warto jednak poszukać go w sobie i zapisywać w notatniku: Za co jestem dziś wdzięczna? To uczucie odgrywa ważną rolę w wielu religiach i wychwalali je starożytni uczeni. I słusznie, jak wykazały badania: Ci, którzy dziękują innym lub czują w sobie wdzięczność, są wyraźnie bardziej zadowoleni z siebie i z życia.

Zapraszam Cię do praktykowania wdzięczności za pomocą zdjęć na Instagramie:

https://www.instagram.com/w_strone_sensu/?hl=pl

  1. Buduj więzi z innymi.

Poczucie więzi z innymi ludźmi jest jedną z naszych podstawowych potrzeb. Samotność może zachwiać naszą równowagę psychiczną. Badacze uznają stabilne więzi społeczne za jeden z najważniejszych czynników satysfakcji z życia. Dzieje się tak również dlatego, że bliskie relacje zapewniają bezpieczeństwo: pomagają nam czuć się lepiej uzbrojonym w kryzysach i bardziej pozytywnie podchodzić do problemów. Intymne relacje również promują nasz spokój w sposób biologiczny: kochający dotyk uwalnia w ciele substancje, które uspokajają i relaksują.

  1. Ruszaj się regularnie.

To, co wzmacnia ciało, jest również dobre dla umysłu: prawie nic nie zwalcza stresu i wewnętrznego niepokoju tak skutecznie, jak ćwiczenia. Już po kilku minutach ćwiczeń organizm uwalnia substancje poprawiające nastrój i uspokajające. Regularna aktywność fizyczna łagodzi lęk i depresję, wzmacnia wiarę w siebie i pozytywnie wpływa na nasze zdrowie. Każdy, kto biega, spaceruje lub pływa, czerpie nowe siły, by z łatwością sprostać wymaganiom codziennego życia.

Artykuł pochodzi ze strony: https://www.geo.de/wissen/gesundheit/22629-bstr-fuenf-wege-zu-mehr-gelassenheit

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *